ديدگاه هاي کاميوني مرسدس بنز

برداشت آزاد از صحبتهاي هابرتوس تروسکا، سرپرست بخش کاميون سازي بنز

شايد براي شما هم اين سوال پيش آمده که آيا مرسدس هم وارد بازي افزايش اسب بخار خروجي موتور هايش خواهد شد يا خير؟ مرسدسي که خود پيشگام موتورهاي 600 اسبي بود. آنچه در ادامه مي‌خوانيد پاسخي بود به کنجکاوي هاي خودم درباره ي آينده کاميون‌هاي ستاره دار. 


Hubertus Troska تروسکا معتقد است که زمان خداحافظي با موتورهاي خورجيني فرار رسيده و به موتورهاي 6 سيلندر توليد شده توسط ديترويت ديزل ايالات متحده آمريکا اشاره مي‌نمايد که در حال حاضر در کاميون هاي فريت لاينر مورد استفاده قرار مي‌گيرد و آن را به اصطلاح موتور جهاني با پلت فرم ساده تشبيه مي‌نمايد که بسته به نوع کاربرد دستخوش تغييرات مي‌شوند.
و ادامه مي‌دهد که اين نوع موتورها با توجه به ساختار و ساختمان بالاتر به نسبت موتورهاي خورجيني نياز به طراحي کاميون هاي جديد را ايجاب مي‌نمايد که با چهارچوب جديد و تغييراتي در قسمت پالني اتاق طراحي شود، ضمن اينکه اشاره کوچکي هم به بزرگتر شدن جلو پنجره جهت بهبود سيستم خنک کنندگي موتور دارد. ( عماد: تصور يک کشنده مرسدس بنز بدون موتور خورجيني يعني هيچي! و اين نيز از ديگر دستاوردهاي اَکسور است که به عنوان تنها کشنده موتور خطي بنز در سه دهه گذشته خيلي ديگر از سنتها را نيز از ميان برداشت ).
تروسکا معتقده که در دوره اي طولاني از زمان، بسيار طولاني، مثلاً 25 سال دنيا و در راس آن اروپا نياز به قوانين جديدي داره که تنوع گزينه هاي انتخابي براي خريداران بيشتر شده باشد، موتورهاي کم حجم با کارايي بالا که بتواند نياز رانندگان را در شرايط هاي سخت و دشوار به بهترين نحو بر آورده سازد و اين موضوع را چالشي بزرگ براي طراحان کاميون مي‌داند و مشخص مي سازد که مرسدس به دنبال افزايش اسب بخار موتورهايش نيست و هدف ديگري را دنبال مي کند و در اين رقابت پر هزينه و نه چندان پربازده قدرت موتور شرکت نخواهد نمود. ( عماد: حداکثر 12 ليتر حجم و 440 اسب قدرت و يک موتور اقتصادي قابل استفاده در سه کشنده مختلف )
تروسکا ادامه مي‌دهد که براي خيلي از اقدامات و تغييرات در توليد کاميون ملزم به پيش نيازهاي قانوني مي باشد و براي نمونه به مقررات گازهاي خروجي موتور اشاره مي‌نمايد.
او در طراحي يک کاميون جديد به مشخص بودن اين نکته که بايد يک مدل جديد يک خانواده کاملاً جديدي نيز ايجاد نمايد از کابين بلند، کوتاه، مرتفع و ... و اينکه شکل اوليه يک کاميون مشخص است، از لحاظ ابعاد که بايد حداکثر 2.25 متر طول، 2.55 متر عرض و حداکثر 4 متر ارتفاع داشته باشند و اين ابعاد براي کاربري کاميون در مسافت هاي طولاني، بخش ساختماني و پخش شهري متفاوت است.
تروسکا ادامه مي‌دهد: که علاقه يک راننده به کاميون دليل عمده خريد آن کاميون است و اگر شخصي کاميونش را دوست نداشته باشد بايد هزينه هاي زيادي را براي نگهداري کاميونش پرداخت نمايد. قبلاً کاميون ها گرافيکي طراحي مي شدند و امروز سه بعدي....
در مورد طراحي کاميون هاي مرسدس در مرکز طراحي زيندل فينگن مي گويد: که مرسدس به آيروديناميک بالا و افزايش بهره‌وري اهميت زيادي مي‌دهد. يک کاميون مرسدس هميشه از داخل طراحي مي‌شود، داخل کاميون يک فضاي کار و زندگي مناسب رانندگان مي باشد، کاميون هاي مرسدس بايد همواره منبع اعتماد به نفس رانندگان خود در جاده ها باشند، ظاهر کاميون کاملاً دوستانه است، ستاره سه پر، پنجره مشبک و پيشاني آن چهره اي کاملاً مردانه را نشان مي‌دهد، آنچه بيننده در نگاه اول دريافت مي نمايد يک نام تجاري روشن است: آکتروس.
او طراحي يک کاميون جديد را از پنج سال قبل بيان مي‌دارد و کار طراحان را با توجه به اينکه بر روي طراحي کاميوني براي 5 سال آينده کار مي‌کنند بسيار سخت و خلاقانه توصيف مي کند.
او در پايان اين چنين صحبتهايش را به پايان مي‌رساند: مرسدس بين هويت و اصالت نام تجاري، تکنولوژي و الزامات قانوني در راه خود به آکتروس جديد رسيده است. ( عماد: آکتروس جديد هم براي اولين بار ماه گذشته تصويرش بر روي جلد مجلات کاميوني رفت )

توضيح: آنچه خوانديد برداشت آزاد اينجانب از صحبت هاي جناب تروسکا بوده و ممکن است در بعضي موارد مفهوم درست و صحيح مورد نظر ايشان را نرسانده باشم. عذرخواهي مرا پيشاپيش بپذيريد.

ترجمه: عماد احمديوسفي
نوزدهم فروردين ماه نود

Add comment


Security code
Refresh

بنز تک، کاميون تک تو شهر ما خيلي کم مي‌شد بنز تک باري پيدا کرد، بيشترين تعداد بنز تک را مي‌شد در فسا و مرودشت يافت،...
وقتی دارم توی شلوغی های شهر قدم میزنم وسط این ازدحام احساس غریبی بهم دست میده، شور و شوق عجیبی که توی وجود همه هست،...
مرد بزرگی که رفت با تقدیم هزاران محور درود و احترام به روح شادروان جعفر ایرانپور مرد بزرگی از میان ما رفت، در...
نسل جديد کاميون هاي اسکانيا، برنده جايزه کاميون بين المللي سال 2017 نسل جديد کاميون هاي اسکانيا توسط 25 روزنامه...
Volvo FH16-750 در اين سال ها هر جا صحبت از قوي ترين کاميون به ميان آمده اين نام FH16 ولوو بوده که در ذهن برجسته شده...
کناره هاي جاده روشن است به رنگ طلايي رنگ خورشيد انگار خورشيد از دل خود راهي را براي عبور باز کرده دست تنهايي مسافر...
شرکت کاميون سازي مرسدس بنز آلمان و LEGO Group در يک همکاري و سرمايه گذاري مشترک موفق به ايجاد يک چند وجهي جديد از...
رانندگان نفتکش با کلمه اِي دي آر کاملاً آشنا هستند، اِي دي آر مخفف اگريمنت دانجريوس رُود يا به عبارت کامل تر...
مرسدس بنز آکتروس بلک اديشن بي ترديد يکي از زيباترين مدل هاي اکتروس در طول 20 سال گذشته عرضه نسخه ويژه اي به نام...
رهبر آينده ولوو
شرکت کاميون سازي ولوو سوئد هر ساله از ميان مديران زن زير 36 سال خود يک نفر را به عنوان نفر برتر انتخاب و...
اندیشه جهانی، برندی جهانی
ولوو به عنوان يکي از قديمي ترين شرکت هاي فعال در بخش موتورهاي دريايي از سال 2001 مالکيت ...
دیدگاههای کامیونی مرسدس بنز
شايد براي شما هم اين سوال پيش آمده که آيا مرسدس هم وارد بازي افزايش اسب بخار خروجي موتور هايش خواهد شد يا خير؟
خودنمایی سلطان
کارخانه سازنده کاميون اسکانيا سوئد مدل جديد خود را با موتور V8 و حداکثر قدرت 730 اسب بخار و گشتاوري فوق العاده 3500 نيوتن متر روانه بازار کرد....
تریلرها
يک تريلر خوب به اندازه ي يک کاميون در بالابردن کيفيت حمل و نقل، ايمني جاده اي و حتي آسايش رانندگان نقشي مهم و حياتي دارد...
روز ملی رانندگان
نيازي نيست در مورد اهميت حمل و نقل در شکوفايي اقتصادي يک کشور مطلبي بنويسيم، اينکه حمل و نقل به عنوان يکي از شاخص هاي مهم توسعه و پيشرفت ...
جادوی روزگار
وقتی دارم توی شلوغی های شهر قدم میزنم وسط این ازدحام احساس غریبی بهم دست میده، شور و شوق عجیبی که توی وجود همه هست...